Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
37 postów 1025 komentarzy

Fischer von Treuenfeld

Fischer - "Wszystko w Mądrości, lojalności i dyskrecji."

Rosyjski potentat przemysłu motoryzacyjnego KAMAZ

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Przejął produkcje popularnych kombajnów i innych maszyn rolniczych firmy Case New Holland, które sprzedaje miedzy innymi na rynek USA.

Jako pierwsza na świecie wdraża system automatycznego sterowania dla ciężarówek. Rozwiązania przejęto z wojskowego systemu sterowania robotami bojowymi URAN-9.

Historia ostatnich lat
 W 2001 r. KAMAZ po raz pierwszy od siedmiu lat uzyskał zysk w wysokości 57 mln rubli .
 W 2005 r. Pakiet kontrolny OAO ZMA (mała fabryka samochodów, która produkowała samochody Oka) został sprzedany grupie Severstal-Avto .
 W 2005 r. JSC KAMAZ-Engineering , wspólne kazachsko-rosyjskie przedsiębiorstwo montujące sprzęt motoryzacyjny KAMAZ, zostało utworzone na rynek krajowy Kazachstanu. W pierwszych dniach istnienia z przenośnika wystrzelono pierwszą wywrotkę i autobus przesuwany.
 W 2006 roku mistrzyni KAMAZ wygrała rajd terenowy Dakar po raz siódmy (po raz piąty z rzędu). W celu poprawy jakości produkcji KAMAZ Inc. (nowe silniki spełniają międzynarodowe normy środowiskowe Euro-3), jedyny przedstawiciel przemysłu budowy maszyn, otrzymał w 2006 roku Nagrodę Jakości Rządu Federacji Rosyjskiej.
 W 2007 r. KAMAZ wyprodukował 52.650 ciężarówek, 63 200 silników i zespołów napędowych - był to rekord lat po pożarze. Z linii produkcyjnej zjechał 1,8 milionowy samochód (od początku produkcji 30 lat temu). Pomimo niewystarczającej liczby, ale biorąc pod uwagę złożoność technologii produkcji i przejście na nowe standardy, ogłoszono, że poziom obciążenia produkcji samochodów w czasach sowieckich osiągnął poziom.
 W tym samym roku na rynkach zagranicznych sprzedano rekordową ilość pojazdów KAMAZ dla całej historii eksportu - 13 444 sztuki. Na mocy dekretu prezydenta Rosji, dyrektora generalnego KAMAZ Inc. SA Kogogin otrzymał Order Przyjaźni .
 W 2008 roku powstał klaster maszynowy KAMAZ- KSTU ( KAI ) - wspólny projekt KAMAZ Inc. i KSTU nazwany na cześć KMU. AN Tupolev , którego celem jest szkolenie personelu technicznego dla KAMAZ.
 W tym samym roku terytorium pierworodnego "KAMAZ" - Remontowa Wytwórnia Instrumentów - zajęła się montażową produkcją ciężarówek Mercedes ( Daimler AG).
 W 2010 r. Zakład zaczął produkować maszyny rolnicze i drogowe pod marką CNH ( Case New Holland [en] , należącą do FIAT Group , jednego z wiodących światowych producentów maszyn rolniczych i budowlanych). Zgodnie z umową zawartą pomiędzy KAMAZ Inc. a CNH, wspólne przedsiębiorstwo CNH-KAMAZ Industrial BV ma produkować do 4 000 sztuk rocznie, w tym rodzinę kombajnów z silnikami o pojemności 300 litrów. z., Dwa typy ciągników z silnikami o pojemności 300-535 litrów. z. i sprzęt budowlany [10] .
 Po znaczącym zmniejszeniu produkcji w latach 2009-2010, spowodowanym kryzysem finansowym z 2008 r. , Zakład zaczął zwiększać produkcję. W 2011 r. Sprzedano ponad 45 000 samochodów ciężarowych, o 40% więcej niż w 2010 r. [11] .
 We wrześniu 2011 r. KAMAZ Inc. i Marcopolo SA podpisały umowę o utworzeniu wspólnego przedsiębiorstwa do produkcji i sprzedaży autobusów marki Marcopolo .
 W listopadzie 2011 r. KAMAZ Inc. potwierdził poziom "Five Stars" w konkursie Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością w ramach modelu EFQM "Recognised Excellence".
 15 lutego 2012 roku z linii montażowej KAMAZ zjechała 2 milionowa ciężarówka. Maszyna jubileuszowa była modelem ciężkiej rodziny ciężarówek o podwyższonej ładowności - KAMAZ-6522.
 W czerwcu 2012 r. Daimler Trucks i OJSC KAMAZ podpisały umowę licencyjną mającą na celu zacieśnienie współpracy przy produkcji kabin. W ramach tej umowy Mercedes Benz dostarczy KAMAZ z technologią kabiny Axor dla średnich ciężkich ciężarówek, którą rosyjska firma zainstaluje dla swoich samochodów nowej generacji.
 W 2012 r. Na terenie Zakładu Naprawy Narzędzi rozpoczęto demontaż obudów renowacyjnych (PRL).
 Marzec 2013 - OJSC KAMAZ i PALFINGER AG podpisały umowę o współpracy.
 16 października 2013 r. W Zakładzie Samochodowym "KAMAZ" zmontowano dziesięciotysięczne podwozie autobusowe.
 W dniu 30 października 2013 r. Na spotkaniu Rady Dyrektorów OJSC KAMAZ ogłoszono, że KAMAZ realizuje wcześniejsze ustalenia dotyczące umowy z CNH Global NV w ramach strategii mającej na celu pozbycie się aktywów niezwiązanych z podstawową działalnością.
 W grudniu 2013 r. Rozpoczęła się seryjna produkcja traktora pnia KAMAZ-5490 , flagowca nowej serii KAMAZ.
 W dniu 19 sierpnia 2014 r. KAMAZ podpisał umowy z PALFINGER AG (Austria) w sprawie utworzenia dwóch wspólnych przedsięwzięć: nowej produkcji cylindrów hydraulicznych i teleskopowych oraz centrum montażowego. W październiku 2014 r. Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju ( EBOR) wycofał się z listy akcjonariuszy.
 W 2015 r. KAMAZ uruchomił seryjną produkcję dwóch nowych modeli ciężarówek - ciągnika siodłowego KAMAZ-65206 i głównego pojazdu pokładowego KAMAZ-65207 orazwprowadził autobusy elektryczne opracowane we współpracy z rosyjską firmą inżynieryjną Drive Electro.
 22 kwietnia 2015 r. KAMAZ uroczyście otworzył budynek do produkcji pojazdów KAMAZ i podwozi autobusowych z silnikami gazowymi.
 W czerwcu 2015 r. KAMAZ rozpoczął pierwszy test pojazdu bezzałogowego opracowanego wspólnie z VIST Group i Cognitive Technologies.
 W dniu 26 czerwca 2015 r., Zgodnie z decyzją Walnego Zgromadzenia Spółki, KAMAZ Otwarta Spółka Akcyjna została przemianowana na Publiczną Spółkę Akcyjną KAMAZ.
 We wrześniu 2015 r. Firma KAMAZ przedstawiła koncepcję rewolucyjnej kabiny KAMAZ-2020 w COMTRANS-2015. W tym samym miesiącu PJSC "KAMAZ" i HAWTAI Motor Group Co podpisały umowę ramową o utworzeniu joint venture dla produkcji i sprzedaży wózków KAMAZ w Chinach i samochodów HAWTAI w Rosji.
 W 2016 r. KAMAZ rozpoczął współpracę z firmą Daimler nad ramą kabin do samochodów ciężarowych generacji K5. Jak powiedział dyrektor generalny giganta samochodowego, Sergey Kogogin, jest to pierwszy tak duży projekt od czasu budowy samego KAMAZ [13] .
 15 maja 2018 r., W dniu otwarcia mostu Kercz, samochód fabryki znajdował się na czele pierwszej kolumny przechodzącej przez konstrukcję.Za kierownicą samochodu stał prezydent Federacji Rosyjskiej V. Putin [14] .
Właściciele i zarząd
Kapitał zakładowy PJSC "KAMAZ" wynosi 35,36 miliarda rubli. Wykaz akcjonariuszy posiadających ponad 5% akcji zwykłych PJSC "KAMAZ" od 01.02.2016 [12] [15] [16] :
            49,9% udziałów należy do spółki państwowej Rostekh;
            23,54% kontrolowane przez cypryjską spółkę Avtoinvest Limited / Autoinvest Limited. Firma wspomniano w dokumentach z archiwum Panama , która w 2007 roku, „ Troika Dialog ”, który posiadał 27% KamAZ, przekazał wszelkie prawa do zarządzania przedsiębiorstwem Avtoinvest Ltd. (Rządził akcji Kamaz) brzegu Avto Holdings Ltd, lat 15% udziałów w tej ostatniej za $ 1,5 mln nabyte przez Sonnette Overseas, posiadanych przez Siergieja Roldugin. Według gazety Wiedomosti„W 2016 roku udział Avtoinvest języku rosyjskim jurysdykcji, punkty baz SPARK do rejestrowanego w październiku 2015 LLC” Autoinvest „: 30% udziałów w spółce należy do dyrektora generalnego Kamaz Sergey Kogogin, 50% - zarejestrowana w Belize, ” Pierson Holding Limited „a 20% -” Noelia Holdings ( Brytyjskie Wyspy Dziewicze ). „Pearson” związane ze sobą i głowę partnera biznesowego Rostec Czemiezowa Vitali Maschitskim[16] .
            15% należy do firmy Daimler.
Lista członków zarządu Rady Dyrektorów PJSC "KAMAZ" wybranych na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu w dniu 26 czerwca 2015 r. [17] :
            Dyrektor Generalny Korporacji Państwowej Rostek Sergey Viktorovich Chemezov ,
            Przewodniczący Komitetu Rady Dyrektorów PJSC "KAMAZ" w sprawie budżetu i audytu Britten Mikhail Yakovlevich,
            Prezes VARDANYAN, BROYTMAN I PARTNERS LLC Vardanyan Ruben Karlenovich,
            Przewodniczący Głównego Związku Zawodowego Pracowników PJSC "KAMAZ" Wasiljew Aleksander,
            Członek Komitetu Dyrektorów PJSC "KAMAZ" dla personelu i wynagrodzenia Dmitriev Vladimir Alexandrovich,
            Zastępca dyrektora generalnego korporacji państwowej Rostek Zavyalov Igor Nikołajewicz,
            Dyrektor Generalny PJSC "KAMAZ" Kogogin Siergiej Anatoliewicz ,
            Kierownik działu zarządzania platformami ciężarówek, zarządzania jakością i sprzedaży silników i agregatów do samochodów ciężarowych Daimler AG Schmid Wolfram (Wolfram Schmid),
            Członek Komitetu Dyrektorów PJSC "KAMAZ" w sprawie budżetu i audytu Yank Herald (Gerald Jank).

 

KamAZ-63968 „Tajfun-K" odporny na miny pułapki i ogień broni strzeleckiej

 

PRZECZYTAJ TAKŻE

KOMENTARZE

  • Właściciele i zarząd
    Grunt to rodzinka

    Sergei Roldugin is a godfather to Maria Putina, Vladimir Putin's daughter.[6] He has been friends with the Putin since the late 1970s.[7] In March 2016 The Guardian described Roldugin as "Putin's best friend". It was Roldugin who introduced Putin to Lyudmila, his future wife. Roldugin's brother Yevgeny was at KGB training school with Putin.[8]

    In connection with the Panama Papers, the Organized Crime and Corruption Reporting Project described Roldugin as the "secret caretaker" of Putin's hidden wealth through his participation in transactions between various offshore companies.[9][10][11][12][13]
  • @Arjanek 14:35:15
    Wiadomo, że ludzie mający wspólne interesy czy zainteresowania trzymają się razem i popierają. Kogo to obchodzi ? Kogo dmuchał żonę Kery, z kim Tramp chodził do szkoły i kto iwanke trzymał do Był chrztu. ?
    Ważne by człowiek był uczciwym, a nie ścierwem. Sergiej Rogalin to światowej sławy muzyk, profesor wiolonczeli. Do interesów naftowych wciągnęli go żydzi za czasów pijaka Jelcyna. Niczego od Putina nie dostał, chociaż znają się jeszcze z czasów szkolnych.
    Normalnych ludzi często łączą przyjaźnie.
  • @Fischer 15:49:46
    kto produkuje ten samochód?

    https://www.youtube.com/watch?v=cQLtqLk8Twk
  • @Fischer 15:49:46
    Nie kogo dmuchal a czyja zone dmuchal.
  • @Arjanek 14:35:15
    //Grunt to rodzinka//

    Jak jeszcze nie odbywają się bombardowania na prośbę córek poruszonych fejsbukowymi informacjami to znaczy że już jest dobrze.
    Bo przecież wiemy że i takie konsekwencje wynikają z rodzinnych relacji.
  • @Herkules 16:30:11
    Tak ogólnie to sie nie czepiam gdyz lubie Panskie artykuly.
  • @Oświat 16:28:52
    Ten pojazd jest produkowany przez kompleks wojskowy w oparciu o kooperacje z takimi potentatami jak Kamaz czy Ural.

    Producentem jest : JSC "Przedsiębiorstwo budowy maszyn Vityaz" » - zakład inżynierii transportu w Ishimbay, zajmujący się produkcją pojazdów lądowych o wysokich zdolnościach przewozowych (znak towarowy" Vityaz "), zlokalizowany w mieście Ishimbai , Republika Baszkirii .

    Ale fabryka montażu pojazdu Vityaz znajduje się gdzie indziej w Ishimbay ich nie montują. Cena aktualnie około 14,5 mil rubli .
  • @Herkules 16:34:14
    dziękuje
  • Niewielu w Rockford, Illinois, pamieta , ze linia produkcyjna Kamaza
    zostala zbudowana w Rockford. Nie tak czesto sie zdarza taki kontrakt na budowe calej fabryki od podstaw. Hale firmy Greenlee Textron gdzie skladano ta linie stoja puste od lat. Firma Ingersoll Machine Tools to resztki tamtejszej swietnosci. Zreszta cale miasto pracowalo nad tym projektem, firmy male, 1 osobowe nieraz. Starzy opowiadali, ze maszyny w skrzyniach staly pod golym niebem w Rosji bo hale nie byly jeszcze skonczone a miejscowi rozbijali je i kradli zaroweczki kontrolne na oswietlenie choinek na swieta. Pozniej w ramach gwarancji trzeba bylo te maszyny naprawiac zanim weszly do produkcji. Kto zaprojektowal ciezarowke Kamaz? Prawdopodobnie jakas firma z USA , z ktorych pochodzilo 30% komponentow fabryki. W sumie 700 firm zagranicznych bralo udzial w tym projekcie. Silniki szwajcarskie Liebherr a moze tez i inne ale napewno nie ruskie bo takich nigdy nie bylo.
  • @staszek kieliszek 18:09:00
    Ach te USA! Wszystko projektują, nawet rosyjskie silniki rakietowe w tym najsłynniejszy:
    RD-180 (ros. РД-180) – dwukomorowy silnik rakietowy zaprojektowany i produkowany przez rosyjskie przedsiębiorstwo NPO Energomasz, stanowiący pochodną czterokomorowych silników RD-170 i RD-171, używanych w rosyjskich rakietach nośnych Energia i Zenit[1].

    Ruskie głupie jak but, tylko onuce, walonki potrafią robić, choć też nie jest wiadome, czy to jakiś projektant jankeski nie wpadł na ten pomysł.

    Tez samozachwyt jankeski jest już żenujący.
  • @Fischer 17:16:47
    Po rosyjsku "витязь" - witiaź czyli rycerz.
  • @Fischer 15:49:46
    Jeśli firma taka jak Kamaz rozwija się, i np. zbiera laury w tak trudnym rajdzie jak Dakar, znaczy, że jest dobrze zarządzana.
  • @lorenco 19:15:29
    To nie jankeski zachwyt ale historyczne ciekawostki. Znajomy inzynier od elektryki lotniczej zwiedzal w czasie wojny wietnamskiej wrak samolotu amerykanskiego Cesna zestrzelonego przez Vietkong a przywieziony na Politechnike Waszawska. Pradnica byla ruska co go bardzo dziwilo. Ruscy przywiezli sobie po wojnie z Niemiec fabryki szkiel optycznych, aparatow fotograficznych, zegarkow, rakiet V2 oraz niemieckich inzynierow i slusarzy narzedziowych.Pracowalem w firmie amerykanskiej Ingersoll, ktorej wielkie frezarki bramowe zostaly sprzedane Rosji w czasie wyscigu podboju kosmosu i pracuja do dzis w Bajkonur. Polityka i przemysl nie zawsze sa zgodne. Jak mawial Lech: plusy dodatnie i plusy ujemne.
  • @staszek kieliszek 20:13:44
    //Cesna zestrzelonego przez Vietkong a przywieziony na Politechnike Waszawska. Pradnica byla ruska co go bardzo dziwilo. //

    Dziwiło go bo to prosty człowiek był.Właściciel pierwszej w pokoleniu matury.
    Panie staszku kieliszku prekursorem konstrukcji samolotów silnikowych jak również pierwszego śmigłowca, był Rosjanin.
    .Jego ojciec słynnym lekarzem będąc stworzył całkiem przyzwoitą teorię rasową.
    Nie podaję jego nazwiska bo zapewne zna pan kogoś kto wraz z nim zatrudniał się w Carskich Siłach Powietrznyc
  • @lorenco 19:30:16
    Rok 2003 r.Wystawa samochodów (niestety nie wiem gdzie) ,Żirinowskij prowadzi jedną ze swych kampanii wyborczych na samochodowej masce.
    :))) były czasy.
    https://www.youtube.com/watch?v=fF7W5TWYE5o&t=5s
  • Szanowni adwersarze
    Staszek kieliszek ma rację, fabrykę Kamaza budowali mAerykanie, ale to było bardzo dawno temu. Dzisiejsze samochody Kamaz nie mają nic wspólnego z tamtymi, a importowane maszyny do ich produkcji zostały dawno złomowane.

    Pierwsze rosyjskie czołgi BT1, które dały początek konstrukcji podstawowego czołgu ZSRR BT-7. To lekki czołg skonstruowany pod koniec lat 20, przez amerykańskiego konstruktora J.W.Christie (w literaturaturze "Christie M 1928). W późniejszym T-34, zachowała się tylko koncepcja Christie M 1928, to jest pochyły przedni pancerz.

    Dzisiejsze rosyjskie czołgi już nic nie mają wspólnego z amerykańskimi rozwiązaniami.

    Adekwatnie Rosjanie zbudowali pierwszą rakietę i samolot odrzutowy. Dziś jednak są to fakty bez znaczenia. To tylko historia i konstrukcje których autorzy dawno nie żyją. Zostali zastąpieni przez nowych inżynierów, którzy dopiero pokazują na co ich stać.

    Historia pokaże, którzy będą lepsi Amerykanie czy Rosjanie.
  • @ikulalibal 20:54:03
    A co Niva zły samochód?
    https://www.youtube.com/watch?v=pkUSi_-ozIs
  • @ikulalibal 20:54:03
    Nie wiem dlaczego lubię Żyrinowskiego:)))
  • @Fischer 21:05:52
    Oczywiscie ,ze Rosjanie beda lepsi a Chiny jeszcze lepsze. Amerykanom zniszczono przemysl i edukacje. Dzis gdyby USA dostaly zamowienie na zaprojektowanie fabryki Kamaza to nic z tego by nie wyszlo. Nie ma juz fachowcow bo pomarli, tam gdzie byly fabryki rosna kwiatki a maszyny sa w Chinach. Takie zamowienia sa w stanie wykonywac teraz Chiny.
  • @fretka 21:08:45
    Łada NIVA, to już kultowe auto! Podobnie jak niektóre modele UAZa.
    I Niva jest nadal produkowana w Rosji i UAZ też.

    https://s1.1zoom.ru/big0/489/Russian_cars_UAZ_507524.jpg

    https://st3.depositphotos.com/1006624/16678/i/1600/depositphotos_166781794-stock-photo-uaz-3163-patriot.jpg

    http://www.uazbuka.ru/models/img/UAZ-PROFI/UAZ-PROFI_105.jpg

    https://i.ytimg.com/vi/Sv_eRqCWpl8/maxresdefault.jpg

    https://img.indianautosblog.com/2017/11/Next-gen-Lada-Niva-front-three-quarters-rendering.jpg
  • @staszek kieliszek 22:11:44
    Ale jaja, przy okazji tego tematu znalazłem firmę w Polsce sprzedającą nowe UAZ - y i Nivy!
    Nie podam linka, bo jeszcze właściciela zamkną w celi obok Mateusza Piskorskiego.
  • @Fischer 21:05:52
    Przez dwa lata prowadziłem elektryczną część projektu odzysku piasku do dużych form odlewniczych w odlewni stali i żeliwa, (na osiem linii produkcyjnych) dla Kamazu. Byłem też tłumaczem na wielu spotkaniach między inżynierami rosyjskimi i amerykańskimi. Rosjanie chcieli też zakupić licencję Boeinga na produkcję odrzutowców pasażerskich, ale było to marzenie ściętej głowy.
  • @lorenco 22:08:00
    Pewnie dlatego, że na koniec dyskusji przedwyborczej z głównym rabinem Moskwy w TV, kiedy ten na niego napluł, dał mu w ryja.

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031