Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
28 postów 903 komentarze

Fischer von Treuenfeld

Fischer - "Wszystko w Mądrości, lojalności i dyskrecji."

Moje komentarze

  • @Wrzodak Z. 08:54:23
    Dlatego pisałem o Rządzie nad Polską, a nie w Polsce.
    Niby to samo, a jednak różnica.

    Masz rację wszyscy przez ciebie wymienieni to zdrajcy, rozkradający Polskę.
    Szanowny Panie PAD! Niech Pan się w porę opamięta!
  • @kula Lis 67 15:59:33
    Szanowny Panie zawiadamiam, że Pan Prezydent A. Dupa nie tylko jest organizatorem Marszu Niepodległości, ale jeszcze zaprosił na tę imprezę Pana TUSKA. W tych okolicznościach więc nawet nie wypada mi brać udział w tym ważnym patriotycznym święcie.

    Pan dopiero zaczyna widzieć zdradę Prezydenta. Ja wszystkich z PIS-u ; PO; SLD i wszelkiej maści innych formacji mających parcie na władzę NAD Polską, uważam za złodziei i zdrajców.
    Szanowny Panie PAD! Niech Pan się w porę opamięta!
  • @Janusz Górzyński 21:28:54
    Jako ze temat spada będę się streszczał. Obiecuje rozwinąć w II części, którą Pan obiecał zamieścić.

    Gdzie i kiedy Jezus nauczał by wierzyć w kościół ?

    W wyniku soboru nicejskiego, zwołanego przez Cesarza Rzymu Konstantantyna, jednocześnie najwyższego kapłana Rzymu w 324 r n.e. pod jego dyktando przeforsowano (przy licznych sprzeciwach) chrześcijańskie wyznanie wiary ( w formule nicejskiej), gdzie mowy o wierze w kościół powszechny nie było mowy.

    Już wtedy ojcowie kościoła nie byli zgodni co do principiów wiary. Dyskutowano statusu boskości Chrystusa. W większości przyjęto, że Bóg objawił się w Chrystusie. Jednak otwartą kwestią była wątpliwość czy Bóg Jedyny, mógł dzielić władzę z innym Bogiem. Co dzieje się z Bogiem Ojcem, gdy na tronie jego zasiada Syn. W końcu kres sporom położył Konstantyn przekładając jako kompromis obowiązujące wyznanie wiary.

    Stworzył następującego babola:

    „ Wierzymy w jednego Boga Ojca Wszechmogącego, Stworzyciela wszystkich rzeczy widzialnych i niewidzialnych.
    I w jednego Pana Jezusa Chrystusa, Syna Bożego, zrodzonego z Ojca, jednorodzonego, to jest z istoty Ojca, Boga z Boga, Światłość ze Światłości, Boga prawdziwego z Boga prawdziwego, zrodzonego, a nie uczynionego, współistotnego Ojcu, przez którego wszystko się stało, co jest w niebie i co jest na ziemi,
    który dla nas ludzi i dla naszego zbawienia zstąpił i przyjął ciało, stał się człowiekiem, cierpiał i zmartwychwstał trzeciego dnia, wstąpił do nieba, przyjdzie sądzić żywych i umarłych.
    I w Ducha Świętego.
    Tych, którzy mówią: «był kiedyś czas kiedy go nie było» lub «zanim się narodził nie był» lub «stał się z niczego» lub pochodzi z innej hipostazy, lub z innej substancji [niż Ojciec], lub, że Syn Boży jest zmienny i przeobrażalny, tych wszystkich powszechny i apostolski Kościół wyłącza.”

    Nie ma tu słowa o wierze w kościół powszechny. W tamtym okresie w listach apostolskich mówiono o Kościele Apostolskim. Wiarę w kościół powszechny dodano po wiekach, dziś wpaja się tą tezę podprogowo dzieciom w podstawówkach. W Polsce podręcznik do religii dla VI klasy nosi tytuł „Wierzę w kościół powszechny”. Jest to nadużycie, socjotechnika podprogowa.

    Pierwsza podjęta próba usystematyzowania nauk Jezusa w Nicei, zapoczątkowała rozpad w kościele.

    Jezus nigdy nie utożsamiał się z Bogiem. Twierdził, że „BÓG JEST JEGO OJCEM” - w sensie takim jak jest ojcem każdego stworzenia. Jezus nigdy nie nakłaniał do wiary w kościół. Mało twierdził ze Bóg jest wszędzie, więc logicznym jest, ze nie trzeba go szukać w kościele. Ważne by Boga mieć w sercu. Kościół jako dom Boży potępił, bo był miejscem kupczenia i bogacenia się kapłanów.

    Co do dogmatów. Normatywność dogmatów bierze się z tego, że są wyrazem nauczycielskiej misji Kościoła. Tylko by tak było, trzeba wierzyć w Kościół. Dlatego taki zapis pojawił się w katolickim wyznaniu wiary:

    „Wierzę w Boga, Ojca wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi. I w Jezusa Chrystusa, Syna Jego jedynego, Pana naszego, który się począł z Ducha Świętego, narodził się z Maryi Panny, umęczon pod Ponckim Piłatem, ukrzyżowan, umarł i pogrzebion, zstąpił do piekieł, trzeciego dnia zmartwychwstał; wstąpił na niebiosa, siedzi po prawicy Boga Ojca Wszechmogącego, stamtąd przyjdzie sądzić żywych i umarłych. Wierzę w Ducha Świętego, święty Kościół powszechny, świętych obcowanie, grzechów odpuszczenie, ciała zmartwychwstanie, żywot wieczny. Amen.” – Jednak to wersja dla ubogich.

    Oficjalna wersja według prawa kanonicznego z 1917 r znajduje się tu:

    http://www.ultramontes.pl/wyznanie_wiary.htm

    Jest tam jeszcze Trydenckie wyznanie wiary (1564), przyzekajace wierność Papieżowi.

    TYLE TYLKO W ODNIESIENIU DO PIERWSZEGO SOBORU, W KWESTI PODSTAWOWEJ WYZNANIA WIARY, DOTYCZĄCYCH WIERNYCH KOSCIOŁOWI RZYMSKIEMU.
    Nie bój się Apokalipsy!
  • @Jasiek 11:00:27
    Jasiek temat spada, więc nie będę si e rozpisywał.

    Oczywiście że nie perpetuum mobile. Nawet wszechświat nie stanowi takiego układu (nie jest bezstratny). Ponieważ rozprzestrzenia się do zwykłej nieskończoności, gdzie możliwy byłby kolaps, ale ucieka też przez dziury kwantowej nieskończoności.

    Dotychczas reaktory były mało wydajne zmieniały paliwo jądrowe np Uran w drugie paliwo np Pluton, który był odpadem. Mimo, że to jest nadal paliwo jądrowe, nie omal o podobnej masie (ilości neutronów i protonów) co wsad uranowy.

    By uprościć zrozumienie problemu. Na słońcu zachodzą ciągłe procesy chemiczne, gdzie wodór (Hel) ulega przemianom, sukcesywnie aż do pierwiastków ciężkich i osiągniecia krytycznej gęstości. Gdzie w końcu dalsze procesy ustana po wypaleniu się całego paliwa jądrowego.

    U Rosjan nie zachodzi ten proces przez wszystkie pierwiastki tablicy Mendelejewa, ale w obrębie kilku izotopów uranu i plutonu i pierwiastków będących wynikiem rozszczepiania tych jąder. To znacznie lepiej jak w dotychczas. Straty są podczas procesu, ale tylko kilku procentowe. Paliwo wielokrotnie może wracać do reaktora. Odpad stanowi wypalone paliwo jądrowe, gdzie są to często izotopy stabilne (Pierwiastki nie ulegające dalszemu rozpadowi). Pierwiastki te odpowiadają za naturalne wygaszenie standardowych reaktorów, mówimy wtedy o jego zatruciu. Dlatego musza być z tego procesu sukcesywnie usuwane. Takim pierwiastkiem jest np. naturalny Jod, Bizmut, złoto.... . Tymi pierwiastkami nie sposób rozpalić reaktor. Jednak to co zostaje jako odpad, to cenny materiał, poszukiwany przez nowe technologie. Są to na ogół pierwiastki ziem rzadkich, lantanowce i actynowce, niewystępujące naturalnie w przyrodzie lub tylko w ilościach śladowych. Pierwiastki te często są droższe od złota i platyny.
    Coś tu śmierdzi !
  • @kula Lis 67 09:06:53
    "Tak, z grypą nie wyszło! Grypa – to broń biologiczna, stworzona w laboratoriach Pentagonu. Pomimo aktywnego rozprzestrzeniania wirusa grypy poprzez szczepienia – takiego sukcesu jak z „hiszpanką” w 1917 roku,"

    Z grypa nie wyszło bo są szczepionki, które można podać w momencie zagrożenia życia. Lekaże biorą od lat, co rok szczepionki ochronne, przeciw grypie, żółtaczce typu C, gruźlicy, gronkowcom, - cały pakiet. Dlatego nie chorują mimo kontaktów z chorymi.

    Niestety za namową firm farmaceutycznych ludzie nie chcą się szczepić. Wolą chorować i kupować bez recepty aspirynę, polopirynę, cudownie działające multi witaminy, Tantum-Verde, Alka-Prim, Falvex, różne syropki. To miliardy, czym więcej chorych tym więcej kasy wydanej na leki bez recepty, dostępne w każdym kiosku.

    Te leki są tanie w produkcji, nie wymagają atestów badań. Składniki (są atestowane) kupuje się na tony i robi mieszanki. Ten rynek wygląda tak jak dystrybucja przypraw, gdzie zamawia się tony, konfekcjonuje w saszetki i robi przyprawy do pitzy, kurczaka czy kebbaba.

    Zresztą to akurat dobrze, że nie rozgarnięci się nie szczepią, może nastąpi naturalna selekcja tych mniej rozgarniętych. Tu musze się zgodzić ludzi jest za dużo na Ziemi. Może broń biologiczna to nie najlepsze rozwiązanie przeludnienia, ale jak brak amerykanom lepszego rozwiązania. Ponoć pracują nad wirusem selektywnym dla Azjatów i Słowian, są na etapie produkcji szczepionek dla obywateli USA z tymi genami.
    Coś tu śmierdzi !
  • @ Autor
    Przykre to jak wszystkich młodych patriotów, już na starcie wykorzystują WSZYSTKIE partie rządzące partie polityczne. mam nadzieje, że się to zmieni i świadomość Polaków będzie coraz większa.

    To nie jest tylko kwestia PIS-u, i nie tylko Pan został nabity w butelkę.
    Grand Dessein czyli Wielki Plan PiS-u.
  • @ Autor
    odnośnie filmu i zakazu używania herbu Wrocławia.

    Tylko czekać jak Polakom zabronią używać godła i flagi polskiej.
    Marsz Wielkiej Polski Niepodległej we Wrocławiu 11.11.2017
  • @Janusz Górzyński 02:40:05
    Ad1/ „Kościół niczego nie zmienia, lecz zawsze bada treści pism, wszelkich objawień, w zgodzie z dogmatyką i głosi prawdę.”

    Pan chyba nie zna historii kościoła. Kościół na kolejnych soborach powszechnych ustalił kanony wiary na ogół nic nie mające wspólnego z tym co napisano w ewangeliach, a nawet więcej odstępując od zasad ewangelicznych. Tym samym narzucił katolikom jedyny słuszny i wygodny dla ojców kościoła obraz nauk Jezusa. Mało przyjął je jako dogmaty nie podlegające dyskusji. Gdyby dogmat był prawdą nie musiano by obawiać się dyskusji, ponieważ prawda zawsze się obroni.

    Ad2/ „W kwestii Apokalipsy św. Jana dużo ważniejsze jest to co powiedział sam Chrystus Pan od tego kto doświadczył tego przekazu z Nieba oraz kto go ostatecznie przelał na papier.”

    Szanowny Panie katolicy wiedzą co powiedział Chrystus, tylko dzięki ewangelistom. Szczególnie dzięki Janowi Ewangeliście, który naprawdę starannie spisał historię Pana. To właśnie on jest autorem słów apokalipsy, niestety sam już nie był wstanie jej spisać, stracił wzrok. Spisał je Św. Prochor na wyspie Patmos.
    Nie bój się Apokalipsy!
  • @Fischer 12:28:33
    Mimo diagramu

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4e/GenIVRoadmap.jpg

    informuje Pana że reaktory IV generacji (LFR) są produkowane przez Rosjan od kilku lat i są montowane na nowych okrętach podwodnych. Jest też projekt łączenia tych reaktorów w bloki energetyczne 300 MW; 400 MW i 1200 MW na potrzeby energetyki. Mało tego mogą dodatkowo produkować paliwo wodorowe.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Reaktory_j%C4%85drowe_IV_generacji

    Najlepszym dowodem na istnienie tych reaktorów jest film załączony powyżej z utylizacji plutonu i zamiany go w paliwo.

    Niestety Polscy idioci, kupią starą , tanią i kłopotliwą technologię, by ratować zachodnie firmy przed kryzysem wynikającym ze zmiany technologii. Najlepszym zapewne pomysłem będzie kupienie elektrowni używanej. :-D
    Coś tu śmierdzi !
  • @Jasiek 04:53:27
    Szanowny Panie

    Ad1/. To są domniemania, że gaz i ropa istnieje głębiej. Nie robiono w Polsce takich wierceń więc nie udowodniono jego istnienia. Prelegent ma rację był zakaz takich wierceń, po tragedii w Karlinie. Tam przez miesiąc nie potrafiono zaczopować odwiertu ze względu na wysokie ciśnienie złoża. Straty Geofizyki i koszty gaszenia szybu były tak duże, że kilkakrotnie przekroczyły budżet roczny firmy. Ugaszono odwiert, gdy praktycznie złoże się wypaliło.

    Ad2/ Ten film tylko potwierdza, że geotermia jest wszędzie, ale poniżej 10 km w głąb ziemni. Jak zaznaczył prelegent na równiku, płycej na głębokości około 6 km. To tylko statystyka w praktyce grubość górnego płaszcza ziemi jest zmienna i wacha się od 5 km (pod morzami) do 30-50 km (pod tarczami kontynentalnymi). W związku z czym mamy różne współczynniki geotermalne dla odwiertów (to ilość m w głąb, by nastąpił wzrost tem. O jeden stopień). I tak przykładowo na Wyspach Bahama wynosi on 190 m/°C, natomiast W Budapeszcie 15 m/°C. Średnia wartość stopnia geotermicznego dla Europy Środkowej wynosi 33 m/°C, natomiast dla Polski 47,2m/°C.
    Zatem by otrzymać parę na poziomie 130-150 °C, trzeba dokonać odwiertu na głębokość ponad 7000 m. Ale to nie wszystko, musimy mieć dużo pary o tej temperaturze w jednostce czasu. By to osiągnąć trzeba by pod ziemią umieścić spory radiator, który te ciepło odbierał by. Jest to niemożliwe. Dlatego o sprawności termy decyduje powierzchnia rur wprowadzonych do odwiertu, na zadanej głębokości - co może znacznie zwiększyć głębokość planowanego odwiertu.

    Otrzymanie pary to konieczność, inaczej trzeba wymuszać cyrkulacje wody w odwiercie pompami i rentowność przedsięwzięcia jest niska. Wyciągniecie podgrzanej wody, pompami z głębokości 7000 m , wymaga ogromnych pomp i mnóstwa energii.

    Taki odwiert jest bardzo kosztowny i robi się go latami, przy tym niszczy się dziesiątki wierteł. Najgłębszy otwór wykonany na ziemni, koło Murmańska miał głębokość 12 km. Wiercono go 38 lat. Prace rozpoczęto w 1970, a zakończono w 2008. Planowano odwiert do głębokości 15 km, ale prace zaprzestano z powodu zbyt wysokiej tem. w otworze. Na głębokości 12 km odnotowano 190 °C.

    http://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat/supergleboki-odwiert-kolski-sg-3-odglosy-piekla/kp38gj4

    Tak więc jak nie mieszka się na Islandii czy Kamczatce sprawa nie jest taka prosta i tania. Ojciec Rydzyk wpakował Toruń w ekonomiczne szambo z tą swoją ideą. Teraz usiłuje zrzucić ciężar inwestycji na toruńskie zakłady ciepłownicze.

    Ad3/ „A tak na marginesie to jakiego producenta prętów paliwowych byś polecał ;-) Są jakieś dobre sposoby na odpady? Czy tak jak Niemcy- wwóz do Polski? ;-(”

    Nie obejrzałeś filmu jaki zapodałem wyżej (08.11.2017 19:59:48):
    WARTO OBEJŻEĆ https://drive.google.com/open?id=1WvArWMJYIFmHFOBhPEi6kGP29TTx7xDM

    Rosjanie nie mają problemów z odpadami.

    Co do innych pytań to polecam reaktory IV generacji (LMFBR) chłodzone metalem, jednak nie sodem tylko ołowiem z bizmutem lub tylko rtęciom. Ze względu na brak odpadów radioaktywnych, niskie promieniowanie i zagrożenie wybuchem lub jego brak gdy istnieje możliwość zmrożenia ołowiu. Pręty tak, ale wypełniane pastylkami plutonu, otrzymywanymi wtórnie podczas pracy reaktora LMFBR.

    Czyli zużywam paliwo i produkuję sam dla siebie ponownie paliwo z zużytego wcześniej.
    Coś tu śmierdzi !
  • @ Autor
    Panie Bogusławie Kore może być pułapką zastawioną na USA.

    Korea może zostać potraktowana przedmiotowo, jako narzędzie rozgrywki między mocarstwami. Rosja i Chiny uczą się od mistrza, wiedzą że konflikt jest nieunikniony.

    Korea jako punkt zapalny i teatr potencjalnych działań militarnych jest idealny dla Rosji i Chin z wielu względów. Daleko od granic Rosji, na rubieży Chin, w rejonie sporów granicznych na M. Pd. Chińskim.
    Konflikt powstrzyma ekspansje USA w tym newralgicznym regionie, zniweczy plany rozbudowy baz USA i tarczy. Nie zakłóca głównych planów gospodarczych Rosji i Chin.

    Rosja i Chiny nadal Europe traktują jako potencjalny rynek zbytu, więc wolą rozegrać spór o dominacje na świecie z dala od Europy.
    Gryźć trawę
  • @Rebeliantka 00:02:35
    Tak. Ale kradzieże to wynik nędzy, desperackiej sprzedaży kilku odlewów mosiężnych. Chodzi o to że mimo 500 + i propagandowego dobrobytu nadal jest ciężko, gdy ktoś dopuszcza się takiej desperacji.

    I tylko tyle. Robienie z tego problemu politycznego nie ma sensu bo i za komuny kradli i w czasie okupacji. Po prostu socjale, dotacje, podwyżki niczego nie zmieniły.
    Hieny cmentarne
  • @Krzysztof J. Wojtas 08:25:06
    Nie musi Pan zamieszczać ankiety na Neonie. Może Pan to zrobić w dowolnej przestrzeni adresowej. Wystarczy zrobić formularz i zamieścić go w dowolnym miejscu w sieci.

    Tu jeżeli Pan zechce, może zapodać link i zaprosić blagierów do glosowania. Wielu tu podwiesza różne linki do filmików i innych stron. Myślę, że administrator będzie na tyle wyrozumiały, że nie będzie miał panu tego za złe, gdy intencje Pana będą patriotyczne.
    Co wy na to....
  • @Jasiek 21:45:18
    "Polska ma gaz, geotermię, węgiel, ropę..."

    Tak ma gaz i ropę jak sobie kupi.

    Węgiel kamienny się skończył, teraz możemy dłubać to co zostało miedzy pokładami i na dużych głębokościach, gdzie koszty będą z roku na rok droższe. Te kopalnie są nierentowne i powinny zostać zamknięte. Pewnie, że można tam wydobywać węgiel tylko jakim kosztem i ile. Ostatnie cnotliwe złoże, najlepszego węgla sprzedaliśmy Japończykom.

    Geotermię mają wszyscy, nawet oj Rydzyk, ale opłacalna jest tylko na Islandii, czy Kamczatce.
    Coś tu śmierdzi !
  • @Jasiek 21:41:17
    NATO i UE boi się wojny nuklearnej z Rosją.

    Miedzymorze ma być pierwszym krokiem do utworzenia kolejnego paktu militarnego USA, Polska, Ukraina, Litwa, Łotwa, Rumunia, Czarnogóra - wszyscy których uda się zwerbować z byłych WNP i o korzeniach Słowiańskich.

    Później wystarczy pretekst to zerwania sojuszu w NATO, np rozpad UE.

    Już bez hamulców ze strony zachodnich państw europejskich, zostaniemy przez USA wkręceni w wojnę z Rosją.

    I TU NIEMCY PRZEWIDUJA BARDZO DALEKOWZROCZNIE ROK 2040. Rosja wygrywa konflikt z USA i Międzymorzem. Byłe kraje WNP znowu znajdują się w strefie wpływów Rosyjskich. Powoli odbudowują swój potencjał, stają się za kilka lat zagrożeniem dla zachodu, w pierwszej kolejności dla Niemców.

    To nic złego,- to strategia , jeden z scenariuszy. Polski Rząd daje powody by Niemcy budowali takie scenariusze.

    Szkoda że polscy politycy nie myślą perspektywicznie i nie są zdolni do jakiegoś planowania strategii dla Polski.
    Aneksu! Aneksu! Ane...
  • @kula Lis 67 18:39:23
    Tak, ale najpierw problem Chasydów w Rządzie.
    Gardzę PiS-em.
  • @ Autor
    Tragedia gdy doktor teologii nie rozumie przekazu apostoła Jana, przyrodniego brata Jezusa ukrytego w księdze Apokalipsy. W księdze która jest dla wielu najważniejsza. Tak ważna, że może zmienić istotę tysiącletniego kościoła.

    Księdze która zamyka całą ewangelie Jezusa. Która nie jest przepowiednią jasnowidza z Człuchowa, tylko podsumowaniem dla świadectwa Pana i losów kościoła.

    W tak ważnej kwestii bredzi nie tylko dr. teologii, ale cały kościół. Przekłamuje nauki apostołów.
    Nie bój się Apokalipsy!
  • Szanowni Państwo
    Przyszłość należy do energetyki nuklearnej. Czarnobyl to archaiczny reaktor produkcyjny projektowany na początku lat 80, to jest 35 lat po pierwszych próbach na niemieckich w kociołkach. Obecnie znamienita większość reaktorów to konstrukcje przestarzałe budowane w latach 80-tych. Na dziś są dostępne zupełnie inne, nowe technologie.

    Polska dla swego rozwoju musi mieć energetykę jądrowa. Nasze surowce energetyczne kończą się, kończą się też surowce światowe. Wiatr i fotoogniwa to za mało dla przemysłu. Za kilka lat wszystkie auta będą zasilane energią elektryczną. Tania energia elektryczna to tani transport, to niskie ceny ogrzewania mieszkań, to niskie koszty produkcji.

    Istotne jest by energetyka jądrowa była tworzona przez kompetentne osoby, specjalistów. By kierując inwestycjami, nie kierowano się interesami państw trzecich i lobbystami na rzecz np. USA. Na energetyce jądrowej nie można oszczędzać bo zemści się to tak jak na Ukrainie. Muszą okresowo być dokonywane przeglądy, wymiana instalacji, właściwe paliwo i moderatory.

    Na dzień dzisiejszy USA jest zacofane w technologii jądrowej tak samo jak kosmonautyce. Myśl technologiczna w USA skończyła się wraz ze śmiercią ostatniego nazistowskiego naukowca, pracującego dla USA w ramach projektu Paperclip.

    W Rosji jest wiele nowoczesnych, bezpiecznych rozwiązań, tylko w Polsce się o tym nie mówi.

    Na przykład tylko Rosjanie radzą sobie doskonale z odpadami z elektrowni jądrowych. Zbudowali reaktor, który zużyte paliwo regeneruje. Ten reaktor nie tylko pracuje na zużytym paliwie wytwarza energię to jeszcze zużyte paliwo regeneruje do ponownego użycia w elektrowniach jądrowych.

    WARTO OBEJŻEĆ https://drive.google.com/open?id=1WvArWMJYIFmHFOBhPEi6kGP29TTx7xDM

    Mogli by zrobić na tym majątek, ale UE i USA wolą składować odpady na Ukrainie zagrażając środowisku, niż zużyte paliwo wysłać do Rosji. Dlaczego ? Dlatego że boją się że Rosjanie będą mogli produkować z odpadów dowolna ilość paliwa nuklearnego w tym do bomb atomowych. Jak by im dziś tego paliwa brakowało !?

    Niestety w Polsce może być tak jak Państwo zauważyli najtańszy, używany reaktor, najlepiej z Ukrainy typu RMBK, bo pracuje na niewzbogaconym Uranie (najlepiej tym wykopanym łopatami z Kowar) i produkującym pluton do bomb atomowych Pana Macierewicza. Ponieważ pociski jądrowe dla polskiej armii to jego marzenie.

    Podsumowując nie ma nic złego w nowoczesnych technologiach, atomistyce, świat musi się rozwijać. Ci którzy będą z nich korzystać będą bogatsi i silniejsi.

    Tylko niedorozwiniętych intelektualnie trzeba trzymać daleko od tych zabawek. Niby wszyscy o tym wiedzą, dziecku zapałek do rączek nie dadzą. Ale gdy chodzi o dorosłych u steru władzy, to debil, debila pogania.
    Coś tu śmierdzi !
  • @ Autor
    No i to od razu lepiej brzmi, a nie jakieś ciam-cia-ramcia (My chcemy Boga).
    Jabłonowski – Marsz Niepodległości „My chcemy Boga”
  • @Repsol 20:38:57
    Gdyby pręty od Westinghose się zagotowały to by wyleciał w powietrze kolejny reaktor. Wtedy jest już taka temperatura, że woda rozsadzi reaktor WWER (tylko do tych reaktorów zachód usiłuje dorobić paliwo). Reaktory WWER są bezpieczniejsze od tych z Czarnobylu, przypominają zachodnie PWR.

    Masz rację każdy reaktor jest liczony do konkretnych prętów i paliwa. Firmy robią to specjalnie, by uwiązać swojego klienta. To nie tylko rodzaj paliwa i zawartość izotopów, ale jest ona ścisłe dobrana do długości, powierzchni prętów (wkładów pastylki) paliwowych. Odległości miedzy nimi, zagęszczeniem prętów grafitowych, czy przestrzeni penetrowanej przez moderator. Zapoczątkowanie i przebieg reakcji łańcuchowej zależy od gęstości strumienia neutronów, dokonujących rozszczepienia paliwa w reaktorze. Zbyt silny strumień może gwałtownie przyspieszyć reakcje łańcuchową i doprowadzić do wybuchu reaktora, ponieważ modulator czy pręty nie podołają go wygasić. Są one wyliczone dla konkretnego strumienia neutronów.

    Rosjanie ostrzegali, Westinghouse plajtuje. Może dla tego podjął się produkcji paliwa dla Ukrainy. Wychodzi jednak na to, ze nie podołał a Ukraina nie będzie miała paliwa.


    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Rosja-przestrzega-przed-paliwem-z-USA-dla-ukrainskich-elektrowni-atomowych-3547981.html

    Są i inne problemy utworzenie na terenie Banderlandu największego składowiska materiałów radioaktywnych z amerykańskich i europejskich elektrowni jądrowych. DZIŚ TYLKO ROSJANIE NIE MAJĄ ODPADÓW RADIOAKTYWNYCH !

    Jednak Ruten czy Jod w atmosferze może pochodzić tylko z reakcji łańcuchowej jaka zachodzi w reaktorze, który emituje produkty rozkładu do atmosfery. Prościej mówiąc jest uszkodzony reaktor, nie wymienniki pary, czy miejsca składowania substancji radioaktywnych. One są w cięższe od powietrza (poza kilkoma gazami), by przeniknąć do atmosfery muszą znajdować się w stanie wrzenia.
    Coś tu śmierdzi !

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031